Treceți la conținutul principal

Cronologia accidentelor aviatice în care au murit şefi de stat sau premieri

29 martie 1959: primul preşedinte al Republicii Centrafricane, Barthelemy Boganda, a fost ucis în explozia avionului său Noratlas în plin zbor la 200 de kilometri sud de Bangui, în condiţii care nu au fost niciodată elucidate.
18 septembrie 1961: Dag Hammarskjoeld, secretarul general al ONU, a murit într-un accident în jungla din Zambia.
27 mai 1979 : avionul premierului din Mauritania, Ahmed Ould Bousseif, a dispărut în mare în largul Dakarului.
4 decembrie 1980: premierul portughez Francisco Sa Carneiro şi ministrul Apărării Adelino Amaro de Costa au murit într-un accident al avionului lor în Camarate, în apropiere de Lisabona. În decembrie 2004, o comisie de anchetă parlamentară a stabilit că a fost vorba despre un atentat.
24 mai 1981 : preşedintele ecuadorian Jaime Roldos Aguilera şi ministrul Apărării au murit într-un accident al avionului lor în sudul ţării.
1 august 1981: generalul Omar Torrijos, mâna de fier a regimului din Panama, este victima unui accident de avion în vestul ţării.
19 octombrie 1986 : primul preşedinte al Mozambicului independent, Samora Machel, a murit împreună cu alte 24 de persoane în accidentul avuonului său Tupolev 134 în nord-estul Africii de Sud.
17 august 1988: preşedintele pakistanez Zia ul-Haq, mai mulţi oficiali militari pakistanezi şi ambasadorul american la Islamabad au decedat în apropiere de Bahawalpur (zona central-estică a Pakistanului), înt-un accident de avion.
6 aprilie 1994: un Falcon 50 care îl transporta pe preşedintele Rwandei Juvenal Habyarimana, pe omologul său din Burundi, Cyprien Ntaryamira, şi alţi oficiali de rang înalt din cele două ţări, a fost doborât în timpul aterizării la Kigali, de rachete sol-aer, declanşând genocidul tutsi din Rwanda.
12 februarie 1998: prim-vicepremierul sudanez Al-Zubair Mohamed Saleh este ucis în Sudanul de Sud.
26 februarie 2004: preşedintele macedonean Boris Trajkovski moare împreună cu opt dintre colaboratorii săi într-un accident de avion produs în sudul Bosniei, în timp aeronava se pregătea să aterizeze la Mostar.
1 august 2005: liderul din Sudanul de Sud John Garang, vicepreşedintele ţării, moare în Sudan în accidentul unui elicopter care îl ducea în Uganda.
29 octombrie 2006: sultanul califatului Sokoto (Nigeria), Muhammadu Maccido, a murit în accidentul unui Boeing 737 al companiei private ADC, care s-a prăbuşit la scurt timp după decolare la Abuja (Nigeria), provocând moartea a 96 de persoane.
10 aprilie 2010: preşedintele polonez Lech Kaczynski şi principalii lideri ai armatei au decedat în accidentul unui avion Tupolev 154, care s-a prăbuşit la aterizare, în apropiere de Smolensk (Rusia).

Postări populare de pe acest blog

Despre conștiința civică

Într-o lume în care valorile şi reperele morale sunt în declin , implicarea socială și conștiința civică sunt deziderate esențiale pentru buna funcționare a unei societăți democratice. În teorie, cetățenii ar trebui să fie actorii principali în viața politică și socială, să participe activ la deciziile care le afectează comunitatea şi să își exercite drepturile și obligațiile fundamentale într-un mod responsabil. Totuși, realitatea este mult mai complexă și contradictorie. Societatea noastră este marcată de un individualism ascendent, încurajat de valorile consumerismului și ale succesului personal, mai ales acela legat de ptoiectarea propriei imaginii pe reţelele sociale. În acest context, noțiunile de bine comun, solidaritate și responsabilitate civică sunt adesea lăsate în umbră. Individualismul exacerbat nu doar că subminează reperele morale și politice, dar creează și o cultură a competiției și auto-suficienței, unde empatia și implicarea în comunitate devin inevitabil marginale. ...

La început, Dumnezeu a făcut cerurile și pământul...

Într-o epocǎ în care știința și religia nu mai sunt inamicii de altǎdatǎ, teoria conform căreia o civilizație extraterestrǎ, sau mai multe, ar fi venit pe Terra în trecutul îndepă rtat , a construit edificii megalitice, piramide, aşezǎri grandioase, a uns Regi, şi a lasat în urmǎ o serie întreagǎ de artefacte inexplicabile, este unul dintre cele mai fascinante și controversate subiecte de discuție din zilele noastre. Deși popularizate excesiv de numeroși autori, mai ales in mediul online, aceste teorii încǎ nu se bazează pe dovezi arheologice sau științifice solide, dar pot avea o influențǎ asupra modului în care este perceputǎ istoria civilizației umane. Ideea că Pământul ar fi fost vizitat sau chiar colonizat de civilizații extraterestre nu este nouă. Ea își are rădăcinile în secolului XX, fiind promovată de Zecharia Sitchin care a scris numeroase cărți în care propunea o explicatie a originii umane ce implica astronauții antici. Sitchin a atribuit formarea culturii sumeriene Anunnak...

Despre amprenta digitală

  Într-o lume din ce în ce mai digitalizată, prezența noastră în mediul online devine de voie, de nevoie, omniprezentă. Fie că vorbim de rețele sociale, site-uri de cumpărături, aplicații de servicii sau platforme educaționale, fiecare acțiune pe care o întreprindem în mediul online lasă o amprentă digitală. Aceste urme digitale conduc la o cantitate imensă de informații care pot dezvălui multe despre comportamentul nostru, preferințele personale și în final, chiar despre personalitatea noastră. Amprenta digitală personală, reprezintă totalitatea informațiilor colectate în sistemele informatice, prin intermediul activităților noastre pe internet. Aceste date includ cel puțin două categorii de informații: amprenta digitală activă și cea pasivă. Amprenta activă se referă la informațiile pe care utilizatorii le oferă în mod conștient, așa cum sunt postările pe rețelele sociale, recenziile, comentariile sau fotografiile încărcate. Amprenta pasivă în schimb, constă în informațiile colec...