Treceți la conținutul principal

Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor

În orice economie de piață, consumatorii sunt actori esențiali, care prin alegerile și comportamentul lor pot influența calitatea, siguranța și sustenabilitatea produselor și serviciilor pe care le achiziționează. De aceea, protecția consumatorilor este o componentă importantă a calității vieții, a dezvoltării economice și a coeziunii sociale. Protecția presupune atât respectarea drepturilor și intereselor legitime, precum și asigurarea unui nivel ridicat de informare, educare și sprijin pentru aceștia în relația cu furnizorii de produse și servicii.
Campaniile de informare inițiate de autorități publice, dar şi de organizațiile neguvernamentale, au ca scop protejarea intereselor consumatorului. Asociația InfoCons își propune să protejeze drepturile şi interesele legitime ale consumatorilor din România, prin campanii de informare,  programe şi proiecte practice.
 Cum protecția consumatorilor este un domeniu dinamic care trebuie să țină pasul cu schimbările sociale, economice, tehnologice și de mediu, în prezent, două dintre cele mai importante tendințe care afectează consumatorii sunt tranziția spre energia verde și transformarea digitală. Ambele domenii implică atât provocări, cât și oportunități pentru consumatorii români. În domeniul energiei, consumatorii au drepturi și obligații în relația lor contractuală cu furnizorii, dar mai ales au dreptul la o bună informare care să le asigure accesul la prețuri corecte, protecție și siguranță.
La mulți ani, tuturor consumatorilor din România! Vă doresc să abordați relaţia dumneavoastră cu furnizorii de produse şi servicii cu responsabilitate și curaj.
 Marius Vladu
Membru fondator al Forumului Academic Român (FAR)


https://infocons.ro/ziua-mondiala-a-drepturilor-consumatorilor-marius-vladu-membru-fondator-al-forumului-academic-roman-infocons-protectia-consumatorilor-15-martie-2024/






Postări populare de pe acest blog

Despre conștiința civică

Într-o lume în care valorile şi reperele morale sunt în declin , implicarea socială și conștiința civică sunt deziderate esențiale pentru buna funcționare a unei societăți democratice. În teorie, cetățenii ar trebui să fie actorii principali în viața politică și socială, să participe activ la deciziile care le afectează comunitatea şi să își exercite drepturile și obligațiile fundamentale într-un mod responsabil. Totuși, realitatea este mult mai complexă și contradictorie. Societatea noastră este marcată de un individualism ascendent, încurajat de valorile consumerismului și ale succesului personal, mai ales acela legat de ptoiectarea propriei imaginii pe reţelele sociale. În acest context, noțiunile de bine comun, solidaritate și responsabilitate civică sunt adesea lăsate în umbră. Individualismul exacerbat nu doar că subminează reperele morale și politice, dar creează și o cultură a competiției și auto-suficienței, unde empatia și implicarea în comunitate devin inevitabil marginale. ...

La început, Dumnezeu a făcut cerurile și pământul...

Într-o epocǎ în care știința și religia nu mai sunt inamicii de altǎdatǎ, teoria conform căreia o civilizație extraterestrǎ, sau mai multe, ar fi venit pe Terra în trecutul îndepă rtat , a construit edificii megalitice, piramide, aşezǎri grandioase, a uns Regi, şi a lasat în urmǎ o serie întreagǎ de artefacte inexplicabile, este unul dintre cele mai fascinante și controversate subiecte de discuție din zilele noastre. Deși popularizate excesiv de numeroși autori, mai ales in mediul online, aceste teorii încǎ nu se bazează pe dovezi arheologice sau științifice solide, dar pot avea o influențǎ asupra modului în care este perceputǎ istoria civilizației umane. Ideea că Pământul ar fi fost vizitat sau chiar colonizat de civilizații extraterestre nu este nouă. Ea își are rădăcinile în secolului XX, fiind promovată de Zecharia Sitchin care a scris numeroase cărți în care propunea o explicatie a originii umane ce implica astronauții antici. Sitchin a atribuit formarea culturii sumeriene Anunnak...

Despre amprenta digitală

  Într-o lume din ce în ce mai digitalizată, prezența noastră în mediul online devine de voie, de nevoie, omniprezentă. Fie că vorbim de rețele sociale, site-uri de cumpărături, aplicații de servicii sau platforme educaționale, fiecare acțiune pe care o întreprindem în mediul online lasă o amprentă digitală. Aceste urme digitale conduc la o cantitate imensă de informații care pot dezvălui multe despre comportamentul nostru, preferințele personale și în final, chiar despre personalitatea noastră. Amprenta digitală personală, reprezintă totalitatea informațiilor colectate în sistemele informatice, prin intermediul activităților noastre pe internet. Aceste date includ cel puțin două categorii de informații: amprenta digitală activă și cea pasivă. Amprenta activă se referă la informațiile pe care utilizatorii le oferă în mod conștient, așa cum sunt postările pe rețelele sociale, recenziile, comentariile sau fotografiile încărcate. Amprenta pasivă în schimb, constă în informațiile colec...