Treceți la conținutul principal

Cercetarea : o necunoscuta sau o practica in stabilirea strategiilor electorale ?

Elaborarea unei strategii privind comunicarea politica in interiorul campaniei electorale reprezintă un proces elaborat si nu o activitate punctuala. Strategia de comunicare e mai mult decât media-plan iar elaborarea ei presupune parcurgerea mai multor etape. Mă voi opri la prima etapa dar in opinia mea una dintre cele mai importante daca nu cea mai importanta și anume activitatea de cercetare. Mulţi politicieni dar si unii specialisti fie sar aceasta etapa, fie nu ii acordă importanța cuvenită, argumentul lor fiind că ei cunosc realităţile si problemele oamenilor. In fapt, focus-grup-urile, cercetarile sociale și sondajele de opinie, trebuie să reprezinte primul pas in procesul de elaborare a oricărei strategii electorale. Rolul cercetărilor in elaborarea strategiei este impus de situaţia in care comunicarea politica vizează publicuri mari. Orice forma de investigare este o forma de ascultare. Atunci când avem de-a face cu grupuri mici se impune ascultarea necodificata a fiecărui individ din grup; in momentul in care grupul este mai mare ascultarea este posibila prin intermediul metodelor menționate mai devreme. Acest demers este unul extrem de util in lumea politicii, in care politicianul trebuie sa identifice teme si probleme in rândul electoratului. Unii politicieni se feresc sa apeleze la cercetări argumentând lipsa fondurilor insă cercetarea este singura metoda prin care adunam informaţii corecte si precise despre electorat. Astfel putem identifica valori, credinţe, comportamente si nevoi. Rezultatele acestor studii ne indica ce trebuie sa spunem si cui, cum trebuie sa spunem si prin ce canal.

Postări populare de pe acest blog

Despre conștiința civică

Într-o lume în care valorile şi reperele morale sunt în declin , implicarea socială și conștiința civică sunt deziderate esențiale pentru buna funcționare a unei societăți democratice. În teorie, cetățenii ar trebui să fie actorii principali în viața politică și socială, să participe activ la deciziile care le afectează comunitatea şi să își exercite drepturile și obligațiile fundamentale într-un mod responsabil. Totuși, realitatea este mult mai complexă și contradictorie. Societatea noastră este marcată de un individualism ascendent, încurajat de valorile consumerismului și ale succesului personal, mai ales acela legat de ptoiectarea propriei imaginii pe reţelele sociale. În acest context, noțiunile de bine comun, solidaritate și responsabilitate civică sunt adesea lăsate în umbră. Individualismul exacerbat nu doar că subminează reperele morale și politice, dar creează și o cultură a competiției și auto-suficienței, unde empatia și implicarea în comunitate devin inevitabil marginale. ...

La început, Dumnezeu a făcut cerurile și pământul...

Într-o epocǎ în care știința și religia nu mai sunt inamicii de altǎdatǎ, teoria conform căreia o civilizație extraterestrǎ, sau mai multe, ar fi venit pe Terra în trecutul îndepă rtat , a construit edificii megalitice, piramide, aşezǎri grandioase, a uns Regi, şi a lasat în urmǎ o serie întreagǎ de artefacte inexplicabile, este unul dintre cele mai fascinante și controversate subiecte de discuție din zilele noastre. Deși popularizate excesiv de numeroși autori, mai ales in mediul online, aceste teorii încǎ nu se bazează pe dovezi arheologice sau științifice solide, dar pot avea o influențǎ asupra modului în care este perceputǎ istoria civilizației umane. Ideea că Pământul ar fi fost vizitat sau chiar colonizat de civilizații extraterestre nu este nouă. Ea își are rădăcinile în secolului XX, fiind promovată de Zecharia Sitchin care a scris numeroase cărți în care propunea o explicatie a originii umane ce implica astronauții antici. Sitchin a atribuit formarea culturii sumeriene Anunnak...

Despre amprenta digitală

  Într-o lume din ce în ce mai digitalizată, prezența noastră în mediul online devine de voie, de nevoie, omniprezentă. Fie că vorbim de rețele sociale, site-uri de cumpărături, aplicații de servicii sau platforme educaționale, fiecare acțiune pe care o întreprindem în mediul online lasă o amprentă digitală. Aceste urme digitale conduc la o cantitate imensă de informații care pot dezvălui multe despre comportamentul nostru, preferințele personale și în final, chiar despre personalitatea noastră. Amprenta digitală personală, reprezintă totalitatea informațiilor colectate în sistemele informatice, prin intermediul activităților noastre pe internet. Aceste date includ cel puțin două categorii de informații: amprenta digitală activă și cea pasivă. Amprenta activă se referă la informațiile pe care utilizatorii le oferă în mod conștient, așa cum sunt postările pe rețelele sociale, recenziile, comentariile sau fotografiile încărcate. Amprenta pasivă în schimb, constă în informațiile colec...