Cele două principii de bază ale comunicării politice într-o campanie electorală sunt unitatea mesajului şi crearea unui profil identitar recognoscibil pentru toţi candidaţii aceluiaşi partid. Liderii trebuie, deci, să popularizeze acelaşi mesaj - cu adaptări şi exemplificări locale, să practice, pe cât posibil, un mod de prezentare şi un comportament comun, în toate judeţele. Mesajul particularizează aşadar mesajul general al partidului, adaptându-l specificului local şi personalităţii dumneavoastră. Cu acest mesaj reprezentaţi, în comunitatea dumneavoastră, în confruntarea cu celelalte partide. Cum veţi alcătui un mesaj cât mai convingător? De reţinut: Persoane diferite sunt motivate şi convinse să facă acelaşi lucru din motive foarte diferite. Prin urmare, adaptaţi mesajul – ca expresie şi argumentaţie - la publicul pe care vreţi să-l convingeţi ! Acesta poate fi: un grup, mai multe grupuri reunite, ansamblul alegătorilor. Pentru a alcătui un mesaj convingător, trebuie să cunoaşteţi foarte bine agenda publică - cu alte cuvinte, problemele care-i preocupă pe cei din comunitatea dumneavoastră. Fiecare comunitate are problemele ei specifice, iar în lupta electorală, a fi informat este condiţia esenţială a succesului. Faceţi un inventar al problemelor din zona dumneavoastră, pe care le-aţi aflat din aceste surse şi/sau din altele. Selectaţi-le pe cele de interes general, cum ar fi: introducerea apei sau a canalizării într-o anumită zonă; construirea sau repararea unui drum care ar aduce mari beneficii comunei sau zonei; asistenţă sanitară funcţională; accesul la şcoală; facilităţi sportive pentru o anumită zonă; siguranţa cetăţeanului (de soluţionat pe plan local) etc. Încercaţi o analiză a lor, pe baza următoarelor întrebări: Care este istoria acestei probleme? Care este situaţia actuală?
Într-o lume în care valorile şi reperele morale sunt în declin , implicarea socială și conștiința civică sunt deziderate esențiale pentru buna funcționare a unei societăți democratice. În teorie, cetățenii ar trebui să fie actorii principali în viața politică și socială, să participe activ la deciziile care le afectează comunitatea şi să își exercite drepturile și obligațiile fundamentale într-un mod responsabil. Totuși, realitatea este mult mai complexă și contradictorie. Societatea noastră este marcată de un individualism ascendent, încurajat de valorile consumerismului și ale succesului personal, mai ales acela legat de ptoiectarea propriei imaginii pe reţelele sociale. În acest context, noțiunile de bine comun, solidaritate și responsabilitate civică sunt adesea lăsate în umbră. Individualismul exacerbat nu doar că subminează reperele morale și politice, dar creează și o cultură a competiției și auto-suficienței, unde empatia și implicarea în comunitate devin inevitabil marginale. ...