Treceți la conținutul principal

Există etică în afaceri?

A vorbi astăzi despre etica în afaceri, poate fi considerat o provocare. Dicționarul Explicativ al Limbii Române, definește etica, ca fiind, printre altele, totalitatea normelor de conduită morală corespunzătoare ideologiei unei anumite societăți sau organizații. Pornind de la această definiție, putem îndrăzni să vorbim despre ipoteza că afacerile ar trebui să conțină și o dimensiune care să reflecte o anumită responsabilitate socială. Cei care imbrațișeaza această idee, cred că atât marile corporații, cât și firmele mici au obligații si față de societate, obligații care se situează imediat sub cea de maximizare a profitului. Echipa managerială își asumă, la preluarea mandatului, în mod implicit, o responsabilitate bazată pe credibilitate față de toți cei implicați în bunul mers al organizației. În ultimii ani, marile corporații tind să devină din ce în ce mai conștiente la nivel global de responsabilitățile lor față de totalitatea celor pe care activitățile desfășurate de ei îi implică. Deși nu există o formulă universală pentru a rezolva provocările etice, analiza poziției tuturor celor implicați, oferă premisele necesare pentru a putea încerca o radiografie a fenomenului. Este necesară întocmirea unei liste a tuturor părților ce pot fi afectate de respectiva decizie de afaceri, urmând a fi totodată evaluate daunele și beneficiile acestei acțiuni asupra tuturor celor implicați. Este în aceeași măsură importantă, analiza care determină drepturile și responsabilitățile fiecăreia dintre părțile afectate. De aici și până la apariția unui comportament etic, mai este doar un pas. Se poate astfel concluziona că, în construirea valorii, etica afacerilor și responsabilitatea socială organizațională pot avea un rol major în dezvoltarea unei societăți.

Postări populare de pe acest blog

Despre discurs

Capitolul I Comunicarea îşi găseşte maxima expresie în discurs. Secretul unui discurs reuşit constă în pregătirea, exersarea, analizarea şi din nou exersarea acestuia. De aceea am ales să vorbesc despre discurs ca o modalitate separată de transmitere a mesajului. Discursul trebuie să aibă în intenţie atingerea unei serii de obiective prin intermediul unor modalităţi specifice de abordare. Ca atare, înainte de a începe un discurs, trebuie să vă gândiţi la auditoriu, la mesajele pe care încercaţi să le transmiteţi acestuia şi la cât va fi de receptiv. Ce obiectiv urmăriţi – să-l informaţi, să-l convingeţi, să-l inspiraţi sau să-l distraţi? Fiecare tip de obiectiv implică abordarea unor modalităţi diferite de a construcţie şi de expresie. Un discurs este un proces extrem de complex care presupune nu numai o etapă de pregătire anterioară, ci şi o serie de reguli pe parcursul desfăşurării sale. Pregătirea iniţială presupune: Cunoaşterea audienţei: din cine este formată, ce preocupări

Ghid de comunicare

Ghid comunicare  

Hidrogenul Verde: Revoluția Energiei Durabile?

Hidrogenul verde este pe cale sa devină o opțiune robustă pentru un viitor energetic sustenabil. Acest gaz versatil, obținut din surse de energie regenerabile, promite să joace un rol cheie în tranziția noastră către un mediu mai ecologic și o economie cu emisii reduse de carbon.   Ce este hidrogenul verde? Este acel hidrogen obținut din surse de energie regenerabile, cum ar fi panourile solare și turbinele eoliene. Producția de hidrogen verde folosește electroliza apei, procesul în care apa este descompusă în hidrogen și oxigen, cu ajutorul energiei electrice. Acest hidrogen este ulterior utilizat într-o varietate de aplicații.   Iată câteva exemple concrete ale modului în care hidrogenul verde și-a găsit utilizare:   1. Transportul sustenabil: Autovehiculele cu combustibil de hidrogen devin din ce în ce mai comune. Ele au un avantaj semnificativ față de vehiculele cu motoare cu combustie internă, deoarece produc doar apă ca reziduu și au autonomii semnificative. De asemenea aut