Treceți la conținutul principal

Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor

În orice economie de piață, consumatorii sunt actori esențiali, care prin alegerile și comportamentul lor pot influența calitatea, siguranța și sustenabilitatea produselor și serviciilor pe care le achiziționează. De aceea, protecția consumatorilor este o componentă importantă a calității vieții, a dezvoltării economice și a coeziunii sociale. Protecția presupune atât respectarea drepturilor și intereselor legitime, precum și asigurarea unui nivel ridicat de informare, educare și sprijin pentru aceștia în relația cu furnizorii de produse și servicii.

Campaniile de informare inițiate de autorități publice, dar şi de organizațiile neguvernamentale, au ca scop protejarea intereselor consumatorului. Asociația InfoCons își propune să protejeze drepturile şi interesele legitime ale consumatorilor din România, prin campanii de informare,  programe şi proiecte practice.

 Cum protecția consumatorilor este un domeniu dinamic care trebuie să țină pasul cu schimbările sociale, economice, tehnologice și de mediu, în prezent, două dintre cele mai importante tendințe care afectează consumatorii sunt tranziția spre energia verde și transformarea digitală. Ambele domenii implică atât provocări, cât și oportunități pentru consumatorii români. În domeniul energiei, consumatorii au drepturi și obligații în relația lor contractuală cu furnizorii, dar mai ales au dreptul la o bună informare care să le asigure accesul la prețuri corecte, protecție și siguranță.

La mulți ani, tuturor consumatorilor din România! Vă doresc să abordați relaţia dumneavoastră cu furnizorii de produse şi servicii cu responsabilitate și curaj.

 Marius Vladu

Membru fondator al Forumului Academic Român (FAR)


https://infocons.ro/ziua-mondiala-a-drepturilor-consumatorilor-marius-vladu-membru-fondator-al-forumului-academic-roman-infocons-protectia-consumatorilor-15-martie-2024/






Postări populare de pe acest blog

Despre discurs

Capitolul I Comunicarea îşi găseşte maxima expresie în discurs. Secretul unui discurs reuşit constă în pregătirea, exersarea, analizarea şi din nou exersarea acestuia. De aceea am ales să vorbesc despre discurs ca o modalitate separată de transmitere a mesajului. Discursul trebuie să aibă în intenţie atingerea unei serii de obiective prin intermediul unor modalităţi specifice de abordare. Ca atare, înainte de a începe un discurs, trebuie să vă gândiţi la auditoriu, la mesajele pe care încercaţi să le transmiteţi acestuia şi la cât va fi de receptiv. Ce obiectiv urmăriţi – să-l informaţi, să-l convingeţi, să-l inspiraţi sau să-l distraţi? Fiecare tip de obiectiv implică abordarea unor modalităţi diferite de a construcţie şi de expresie. Un discurs este un proces extrem de complex care presupune nu numai o etapă de pregătire anterioară, ci şi o serie de reguli pe parcursul desfăşurării sale. Pregătirea iniţială presupune: Cunoaşterea audienţei: din cine este formată, ce preocupări

Ghid de comunicare

Ghid comunicare  

Hidrogenul Verde: Revoluția Energiei Durabile?

Hidrogenul verde este pe cale sa devină o opțiune robustă pentru un viitor energetic sustenabil. Acest gaz versatil, obținut din surse de energie regenerabile, promite să joace un rol cheie în tranziția noastră către un mediu mai ecologic și o economie cu emisii reduse de carbon.   Ce este hidrogenul verde? Este acel hidrogen obținut din surse de energie regenerabile, cum ar fi panourile solare și turbinele eoliene. Producția de hidrogen verde folosește electroliza apei, procesul în care apa este descompusă în hidrogen și oxigen, cu ajutorul energiei electrice. Acest hidrogen este ulterior utilizat într-o varietate de aplicații.   Iată câteva exemple concrete ale modului în care hidrogenul verde și-a găsit utilizare:   1. Transportul sustenabil: Autovehiculele cu combustibil de hidrogen devin din ce în ce mai comune. Ele au un avantaj semnificativ față de vehiculele cu motoare cu combustie internă, deoarece produc doar apă ca reziduu și au autonomii semnificative. De asemenea aut