Ziua de 24 Ianuarie 1859 este ziua în care românii cu drept de vot ai Principatului Ţării Româneşti l-au ales domnitor tot pe colonelul Alexandru Ioan Cuza, cel care devenise cu puţine zile în urmă domn al celuilalt principat, Moldova. Mişcarea aceasta dovedind o inteligenţă politică salutată până astăzi de românii din toate provinciile, a fost premeditată de elita intelectuală şi politică din cele două principate, înscrisă în lojile masoneriei. Ar fi totuşi exagerat ca Unirea de la 1859 să fie atribuită integral franc-masonilor. Chiar dacă meritul lor rămâne însemnat în configurarea evenimentelor de care e vorba, nu toţi cei implicaţi în acest proces au fost franc-masoni. Pe de altă parte, entuziasmul popular care a însoţit dubla alegere a lui Cuza, în scaunele domneşti de la Iaşi şi Bucureşti, rămâne cu totul în afara oricărui scenariu ocult şi indică în ce măsură acest act răspundea unor aspiraţii reale ale populaţiei Moldovei şi Ţării Româneşti. Fireşte, alegerea lui Cuza pe cele două tronuri a fost doar începutul unui proces de armonizare, iar apoi de unificare reală a instituţiilor din cele două principate.
Capitolul I Comunicarea îşi găseşte maxima expresie în discurs. Secretul unui discurs reuşit constă în pregătirea, exersarea, analizarea şi din nou exersarea acestuia. De aceea am ales să vorbesc despre discurs ca o modalitate separată de transmitere a mesajului. Discursul trebuie să aibă în intenţie atingerea unei serii de obiective prin intermediul unor modalităţi specifice de abordare. Ca atare, înainte de a începe un discurs, trebuie să vă gândiţi la auditoriu, la mesajele pe care încercaţi să le transmiteţi acestuia şi la cât va fi de receptiv. Ce obiectiv urmăriţi – să-l informaţi, să-l convingeţi, să-l inspiraţi sau să-l distraţi? Fiecare tip de obiectiv implică abordarea unor modalităţi diferite de a construcţie şi de expresie. Un discurs este un proces extrem de complex care presupune nu numai o etapă de pregătire anterioară, ci şi o serie de reguli pe parcursul desfăşurării sale. Pregătirea iniţială presupune: Cunoaşterea audienţei: din cine este formată, ce preocupări