Am participat împreună cu dl Niculae Havrileț, președintele ANRE, la cea de-a XVIII-a ediţie a Conferinţelor Focus Energetic, unde s-a discutat despre “Influenţa investiţiilor în creşterea independenţei energetice a României”. Discuțiile s-au axat pe creşterea independenţei energetice a României, a siguranţei în alimentarea cu energie, atât din punct de vedere al mixului de combustibili, cât şi al infrastructurii de reţea. Conform strategiei energetice, până în anul 2030, necesarul de investiţii, doar în producţia de electricitate, se ridică la aproximativ 40 – 50 miliarde euro, dintre care 9 – 10 miliarde euro în capacităţi din surse regenerabile. Mai sunt necesare investiţii de aproximativ 15 miliarde de euro în transportul şi distribuţia electricităţii. La acestea, se adaugă investiţiile în minerit (pentru cărbunele energetic) de alte minim 5 miliarde de euro. În producţia, transportul şi distribuţia de petrol şi gaze naturale, sunt necesare alte câteva zeci de miliarde de euro.
Capitolul I Comunicarea îşi găseşte maxima expresie în discurs. Secretul unui discurs reuşit constă în pregătirea, exersarea, analizarea şi din nou exersarea acestuia. De aceea am ales să vorbesc despre discurs ca o modalitate separată de transmitere a mesajului. Discursul trebuie să aibă în intenţie atingerea unei serii de obiective prin intermediul unor modalităţi specifice de abordare. Ca atare, înainte de a începe un discurs, trebuie să vă gândiţi la auditoriu, la mesajele pe care încercaţi să le transmiteţi acestuia şi la cât va fi de receptiv. Ce obiectiv urmăriţi – să-l informaţi, să-l convingeţi, să-l inspiraţi sau să-l distraţi? Fiecare tip de obiectiv implică abordarea unor modalităţi diferite de a construcţie şi de expresie. Un discurs este un proces extrem de complex care presupune nu numai o etapă de pregătire anterioară, ci şi o serie de reguli pe parcursul desfăşurării sale. Pregătirea iniţială presupune: Cunoaşterea audienţei: din cine este formată, ce preocupări