Treceți la conținutul principal

Cercetarea : o necunoscuta sau o practica in stabilirea strategiilor electorale ?

Elaborarea unei strategii privind comunicarea politica in interiorul campaniei electorale reprezintă un proces elaborat si nu o activitate punctuala. Strategia de comunicare e mai mult decât media-plan iar elaborarea ei presupune parcurgerea mai multor etape. Mă voi opri la prima etapa dar in opinia mea una dintre cele mai importante daca nu cea mai importanta și anume activitatea de cercetare. Mulţi politicieni dar si unii specialisti fie sar aceasta etapa, fie nu ii acordă importanța cuvenită, argumentul lor fiind că ei cunosc realităţile si problemele oamenilor. In fapt, focus-grup-urile, cercetarile sociale și sondajele de opinie, trebuie să reprezinte primul pas in procesul de elaborare a oricărei strategii electorale. Rolul cercetărilor in elaborarea strategiei este impus de situaţia in care comunicarea politica vizează publicuri mari. Orice forma de investigare este o forma de ascultare. Atunci când avem de-a face cu grupuri mici se impune ascultarea necodificata a fiecărui individ din grup; in momentul in care grupul este mai mare ascultarea este posibila prin intermediul metodelor menționate mai devreme. Acest demers este unul extrem de util in lumea politicii, in care politicianul trebuie sa identifice teme si probleme in rândul electoratului. Unii politicieni se feresc sa apeleze la cercetări argumentând lipsa fondurilor insă cercetarea este singura metoda prin care adunam informaţii corecte si precise despre electorat. Astfel putem identifica valori, credinţe, comportamente si nevoi. Rezultatele acestor studii ne indica ce trebuie sa spunem si cui, cum trebuie sa spunem si prin ce canal.

Postări populare de pe acest blog

Despre discurs

Capitolul I Comunicarea îşi găseşte maxima expresie în discurs. Secretul unui discurs reuşit constă în pregătirea, exersarea, analizarea şi din nou exersarea acestuia. De aceea am ales să vorbesc despre discurs ca o modalitate separată de transmitere a mesajului. Discursul trebuie să aibă în intenţie atingerea unei serii de obiective prin intermediul unor modalităţi specifice de abordare. Ca atare, înainte de a începe un discurs, trebuie să vă gândiţi la auditoriu, la mesajele pe care încercaţi să le transmiteţi acestuia şi la cât va fi de receptiv. Ce obiectiv urmăriţi – să-l informaţi, să-l convingeţi, să-l inspiraţi sau să-l distraţi? Fiecare tip de obiectiv implică abordarea unor modalităţi diferite de a construcţie şi de expresie. Un discurs este un proces extrem de complex care presupune nu numai o etapă de pregătire anterioară, ci şi o serie de reguli pe parcursul desfăşurării sale. Pregătirea iniţială presupune: Cunoaşterea audienţei: din cine este formată, ce preocupări

Ghid de comunicare

Ghid comunicare  

Hidrogenul Verde: Revoluția Energiei Durabile?

Hidrogenul verde este pe cale sa devină o opțiune robustă pentru un viitor energetic sustenabil. Acest gaz versatil, obținut din surse de energie regenerabile, promite să joace un rol cheie în tranziția noastră către un mediu mai ecologic și o economie cu emisii reduse de carbon.   Ce este hidrogenul verde? Este acel hidrogen obținut din surse de energie regenerabile, cum ar fi panourile solare și turbinele eoliene. Producția de hidrogen verde folosește electroliza apei, procesul în care apa este descompusă în hidrogen și oxigen, cu ajutorul energiei electrice. Acest hidrogen este ulterior utilizat într-o varietate de aplicații.   Iată câteva exemple concrete ale modului în care hidrogenul verde și-a găsit utilizare:   1. Transportul sustenabil: Autovehiculele cu combustibil de hidrogen devin din ce în ce mai comune. Ele au un avantaj semnificativ față de vehiculele cu motoare cu combustie internă, deoarece produc doar apă ca reziduu și au autonomii semnificative. De asemenea aut