Am participat joi, 12 mai 2011, din partea societatii civile, la masa rotunda organizata de catre Grupul ONU C7 “eGuvernare pentru dezvoltare durabila” si Institutul de Management si Dezvoltare Durabila (IMDD). Intalnirea a avut loc la Bibilioteca Centrala Universitara “Carol I” iar tema aleasa de catre organizatori pentru dezbatere a fost “Rolul guvernarii electronice in dezvoltarea durabila”. In cadrul intalnirii s-au dezbatut rezultatele sondajului international ONU realizat de grupul C7 “e-Guvernare pentru Dezvoltare Durabila”. Dezbaterea, mai mult decat interesanta, a adus in prim plan rolul pe care serviciile electronice il au in cresterea calitatii vietii cetateanului si reducerea costurilor si nevoia securizarii si interoperabilitatii sistemelor. De asemenea, a fost subliniata importanta intelegerii dezvoltarii durabile in sensul aplicatiilor pe trei paliere: tendinta internationala, directiile europene si realitatea societatii romanesti, dar si nevoia de educare si instruire continua.
Capitolul I Comunicarea îşi găseşte maxima expresie în discurs. Secretul unui discurs reuşit constă în pregătirea, exersarea, analizarea şi din nou exersarea acestuia. De aceea am ales să vorbesc despre discurs ca o modalitate separată de transmitere a mesajului. Discursul trebuie să aibă în intenţie atingerea unei serii de obiective prin intermediul unor modalităţi specifice de abordare. Ca atare, înainte de a începe un discurs, trebuie să vă gândiţi la auditoriu, la mesajele pe care încercaţi să le transmiteţi acestuia şi la cât va fi de receptiv. Ce obiectiv urmăriţi – să-l informaţi, să-l convingeţi, să-l inspiraţi sau să-l distraţi? Fiecare tip de obiectiv implică abordarea unor modalităţi diferite de a construcţie şi de expresie. Un discurs este un proces extrem de complex care presupune nu numai o etapă de pregătire anterioară, ci şi o serie de reguli pe parcursul desfăşurării sale. Pregătirea iniţială presupune: Cunoaşterea audienţei: din cine este formată, ce preocupări